Tootepakendite disain

Kui tihti valid Sa mingi toote vaid pakendil oleva sõnumi, pildi või värvi põhjal? Kui riiulil on mitu samas hinnaklassis olevat väga sarnast toodet, siis mille põhjal Sa otsustad? Äkki oled kingitust saades õnnelik ka kauni pakendi üle.

Tootepakenditel on mitu tähtsust.

Üks neist on funktsionaalne (kaitsta sisu, aidata toodet kasutada või doseerida, võimaldada paremat transporti või ladustamist, teha see hügieeniliseks jne).

Teadvustab klienti kiirelt tootest.

Annab väärtust juude, kui head pakendit saab millekski veel kasutada.Erinevates tööstusharudes võib pakendi roll, selle tähtsus ning hind olla erinev. Erinevatele pakenditele esitatakse erinevad nõudmised. üldjuhul on suureseadme pakend väike osa toote hinnast. Kosmeetikatoodete puhul võib pakend ulatuda kuni 45%-ni toote hinnast.

Kuid kui suur mõju on pakendil meie meeltele ja otsustele?

Vaatame ühte näidet.Psühholoog leidis eelmisl sajandil, et inimesed kannavad alateadlikult toote pakendi suhtes tekkinud tunde üle tootele endale. Piltlikult öeldes ei suuda inimesed tootel ja pakendil vahet teha, sest tootes on nende jaoks ühendatud nii toode ise kui ka pakend.

Pakend pole vaid toote ümbris

Pakendi kujundamisel võetakse arvesse palju erinevaid elemente. Olulised on selle materjal, suurus, kuju, avamisviis, värvid, fondid, fotod, tekstid, logod. Hea näide on kalevi kommidega kui kõigest nende pakend muutus ja inimesed enam ei osanud pakendeid avada ning olid tagajalgele aetud. Või kas Sa tahaksid, et Su kallihinnaline ehe keerataks lihtsalt jõupaberisse? Palju lapsed siis satuks poes mänguasjadest vaimustusse kui need oleks lihtsalt mustad pappkarbid. Sa näed pakendit ja alateadlikult kannad oma ootused tootele üle. Paraku inimesed ei usu mida nad näevad, vaid nad näevad seda mida usuvad.Pakendi kujundamine on kulukas ja aeganõudev – hea disaini tegemine võtab tihtilugu aega ja raha. Uute stantside või trükifailide tegemine võib samuti olla kallis. Aega tuleks varuda pakendite testimisele, sest see mis tundus peas huvitav ja lahe ei pruugi absoluutselt tarbijale sobida. Kui tegu on vanema tootega siis vahetades selle disaini võib tarbijad segadusse ajada. Ära alahinda pakendit. Ideaalis käib selle kavandamine paralleelselt uue toote välja töötamisega.Pakendiga võivad olla seotud ka erinevad keskkonnaalased aspektid ja tuleb arvesse võtta mitmeid seadusi. Järjest rohkem on meil kõigil vajadus arvestada rohelise mõtteviisiga. Suur eelis on bioloogiliselt lagunevatel ja taaskasutavatel pakenditel. Samuti pead arvestama, et kauba müüja peab tagasi võtma toote müügipakendi (ja pidama ka pakendimaterjali liikide kaupa arvestust). Rangemaid asju pakendi loomisel on selle ohutus, et see ei vigastaks lapsi ega oleks mügiste ainetega valmistatud.
Panustasid sa pakendi arendusse sama palju tähelepanu nagu tootele endale ? Mis siis kui pakendi järgi, on võimalik öelda mis tootega on tegemist, palju siis panustaksid pakendi loomisesse ? Kas poleks mitte halb uudis teada saada, et sinu toode ei saavuta edu kuna sellel puudub tarbija jaoks vastuvõetav pakend.

www.labelprint.no

Sisustus Ehitus ja Tehnolahendused